Bedrijven  
 

SWZ kent vijf afdelingen: afdeling Woondiensten, Vastgoed, Ontwikkeling, Financiën en Beheer en een aantal ondersteunende diensten. Er werken in totaal zo'n 110 bij SWZ.

De afdeling Woondiensten

De afdeling Woondiensten is de belangrijkste schakel tussen de huurder en de organisatie. De medewerkers onderhouden contact met de huurder over huurcontracten, de woning, de woonomgeving en het onderhoud. Daarnaast organiseert de afdeling een aantal keren per jaar overlegbijeenkomsten over onderhoud, huurverhoging, huursubsidie en overige onderwerpen die bij de bewoners leven.Veel projecten om de leefbaarheid in de wijken te verbeteren worden uitgevoerd in samenwerking met bewoners, gemeente, politie, welzijns- en zorginstellingen en andere woningcorporaties in Zwolle. De nieuwe woonwinkel is ons informatiepunt waar service voorop staat. De klant kan hier aan het Lübeckplein allerlei informatie op het gebied van wonen krijgen. Nieuwe projecten, huur- en koopwoningen en andere diensten en producten worden in de winkel gepresenteerd. Maar ook voor een huuropzegging, een betaling of voor informatie over onze woningen kan men terecht in de woonwinkel. De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

De afdeling Vastgoed

De afdeling Vastgoed bestaat uit twee onderdelen: Planmatig Onderhoud en Dagelijks Onderhoud. Planmatig Onderhoud verzorgt de voorbereiding en uitvoering van het (planmatig) onderhoud en nieuwbouw. Het grootste deel van de werkzaamheden vindt plaats bij de huurders thuis. Daarnaast verzorgt deze afdeling de informatievoorziening en het overleg over de onderhoudsactiviteiten met de bewoners.De ruim 25 medewerkers bij Dagelijks Onderhoud verzorgen het dagelijkse onderhoud aan de woningen. Voor spoedgevallen staan zij ook 's avonds en in het weekend paraat.

De afdeling Ontwikkeling

De afdeling Ontwikkeling is verantwoordelijk voor het realiseren van nieuwbouw, renovatie en herstructureringsprojecten in Zwolle. Zij ontwikkelt zo'n 200 woningen per jaar in zowel de huur- als koopsfeer. Zij vindt het belangrijk dat ook huisvesting wordt gerealiseerd voor maatschappelijke organisaties en hun cliënten.

De afdeling Financiën

De afdeling Financiën is verantwoordelijk voor een juiste verwerking van al het financiële verkeer, de salarisadministratie, het verzorgen van de projectadministratie en het opstellen van projectcalculaties, rapportages, begroting en jaarrekening.

De ondersteunende diensten

Er zijn ook nog een aantal ondersteunende diensten die met name de directie ondersteunen op het gebied van bijvoorbeeld personeel en organisatie, officemanagement, communicatie, beleid, kwaliteit en automatisering.

Postbus40040
8004 DA  ZWOLLE
Tel:  0384680123
E-mail: swz@swz.nl
Website: www.swz.nl
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
© 2005 - 2024 Mirasoft. All rights reserved Pagina geladen in 0,13 seconden.