De Stichting Maatschappij en Onderneming (SMO) is een zelfstandige en onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk die fungeert als kenniscentrum van en voor het bedrijfsleven.
Kerntaken van SMO:
- SMO creëert SMO ruimte voor vernieuwing in het bedrijfsleven en levert een belangrijke bijdrage aan de interactie van overheid, bedrijfsleven, kennisinstellingen en het maatschappelijk middenveld;
- SMO informeert bedrijven over het veranderende gedrag van consumenten, aandeelhouders en maatschappelijke groeperingen door het initiëren van diverse projecten en studies en daarover te schrijven in haar jaarlijkse publicaties;
- SMO organiseert elk jaar een congres voor haar participanten;
- SMO functioneert als trusted third party bij het managen van samenwerkingsverbanden en het leggen van contacten tussen belangrijke actoren in de samenleving.
SMO speelt een actieve rol in de dialogen tussen bedrijfsleven, overheid en samenleving en beschikt over een uitgebreid netwerk waarop zowel private als publieke partijen regelmatig een beroep doen. In de bijna veertig jaar van haar bestaan heeft SMO naam verworven als uitgever van scherpe analyses en als enige kenniscentrum van en voor het bedrijfsleven in Nederland. |